28 Mart 2016 Pazartesi

Kabak Mücver | Mervia's World

Çocukken kabağı pek sevmezdim ama mücveri her zaman sevmişimdir. Artık kabağın her halini seviyorum ve yapıyorum. Eşime de yediriyorum. 😊 Eşim bazı şeylere ilk başta önyargıyla bakıyor ama yiyince devamını istiyor. Bunlardan kastım tabiki mücver değil, mücver herkesin bildiği ve yaptığı bir yemek. Hani ne bileyim kabak çorbası, brüksel lahanası, karnabahar graten..vs. kastettiğim bu tarz şeyler.. ☺Neyse biz gelelim güzel mücverimize, ben sade de yoğurtla da yemeyi çok seviyorum. 💟




MALZEMELER

▪ 3 kabak
▪ 3 yumurta
▪ Yarım su bardağı un
▪ 2-3 dal taze soğan
▪ Yarım demet maydanoz (isteğe bağlı)
▪ Bir tutam dereotu (isteğe bağlı)
▪ Tuz, karabiber, pulbiber

YAPILIŞI


Derince bir kapta yumurtaları ve unu pürüzsüz bir kıvama gelene kadar çırpıyoruz. Rendelenip suyu sıkılmış kabakları, küçük küçük doğradığınız taze soğanı, maydanozu, dereotunu ve baharatları da ilave edip güzelce karıştırıyoruz. Tavaya az bir miktar sıvı yağ koyup (ben zeytinyağı koydum) tava kızınca karışımdan bir yemek kaşığı kadar koyup iki yüzü de ağır ağır pişiriyoruz. 

 Afiyet olsun.. 👌

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder