21 Mayıs 2016 Cumartesi

Ev Yapımı Supangle | Mervia's World

En kolay yapılan tatlı bildiğiniz üzere hazır pudingtir. Ancak ben hazır pudinglerin kıvamını ve lezzetini yetersiz buluyorum. Bir gün paketin içeriğine baktım ve dedim ki: "Ben bunu yaparım, hem katkısızını hem de daha lezzetlisini. E benden kaçar mı, tabiki yaptım. 🎀 Buyrun tarife 👇



MALZEMELER

▪ 1 yumurta sarısı
▪ 2 yemek kaşığı nişasta
▪ 1 yemek kaşığı un
▪ 3 tepeleme yemek kaşığı kakao (1 paket)
▪ 1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
▪ 80 gr çikolata (İster bitter, ister sütlü, ister fındıklı, ister damla çikolata kullanabilirsiniz. Ben fındıklı çikolata kullanıyorum.)
▪ 1 kg süt
Süslemek için fındık, çikolata, hindistan cevizi kullanabilirsiniz. Ben çikolata koydum. Yine isterseniz kasenin dibine kek parçaları koyabilirsiniz. Ben sevmiyorum.

YAPILIŞI

Çikolata hariç tüm malzemeleri tencereye alalım. Sütü yavaş yavaş dökerek karıştıralım ve sürekli karıştırarak pişirmeye başlayalım. Tatlımız fokurdamaya başladığında çikolataları küçük parçalar halinde tatlımıza ilave edip 2-3 dk daha karıştırarak pişirelim ve tenceremizin altını kapatalım. Üzerinin kabuk tutmaması için ara ara karıştırarak soğutalım ve kaplarımıza paylaştıralım. İstediğimiz şekilde süsleyelim ve buzdolabında 1-2 saat soğuduktan sonra afiyetle yiyelim.

Afiyet olsun..👌

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder